Kokonaisvaltaista hyvinvointia jäsenillemme Lifted-verkkovalmennuksessa!

Työhyvinvointi koostuu useista tekijöistä, joista monet määrittyvät työpaikalla. Tällaisia ovat esimerkiksi työkulttuuri ja esimiestyö. Mutta mitkä ovat niitä tekijöitä, joilla sinä voit vaikuttaa omaan työssä jaksamiseen?

Iloinen joukko työkavereita.

Jo pelkästään omien työtapojen tarkastelu vie sinua askeleen eteenpäin. Se, että työnteko on sujuvaa, lisää hyvinvointia. Lisäksi tarvitset mahdollisuuksia palautua, niin työpäivän aikana kuin työn ulkopuolella. Liikunta ja ravinto taas muodostavat yhdessä tärkeän pohjan fyysiselle hyvinvoinnille, joka taas vaikuttaa suoraan jaksamiseen. Voit vaikuttaa myös työyhteisösi ilmapiiriin ja sitä kautta hyvinvointiin työpaikalla.

Lifted WAAS -hyvinvoinnin verkkovalmennuksessa keskitytään kokonaisvaltaisesti kaikkiin näihin osa-alueisiin. Voit käydä läpi valmennuksen kaikki osa-alueet tai valita sinun jaksamistasi parhaiten tukevat osat.

Valmennuksessa on seuraavia osa-alueita:

Stressi-ikoni.

1. Stressinhallinta ja palautuminen

Tässä osa-alueessa pääset keskittymään aiheeseen, joka on yksi nykypäivän työntekijöiden suurimmista haasteista työyhteisöissä. Käyttämällä hyväksi tehokkaimpia stressinhallinnan työkaluja voimme kuitenkin tehdä tästä haasteesta vahvuutemme. Parempi palautuminen ja stressinhallinta ei vaadi välttämättä suurta elämäntapamuutosta, vaan asioiden tunnistamista ja tiedostamista sekä arjen pieniä päätöksiä. Jo pienetkin muutokset voivat tuoda tuntuvia hyötyjä arkeesi.

Salkku.

2. Työtavat

Digitalisaation ja tietotyön lisääntymisen myötä työn tekeminen, työn vaatimukset ja työssä kuormittavat olosuhteet ovat muuttuneet. Tietotulva, häiriöt, keskeytykset ja aikapaine haastavat aivojamme ja jaksamistamme. Tässä osiossa opit konkreettisia keinoja ja työkaluja, joilla voit tehdä työnteosta vähemmän kuluttavampaa ja tehokkaampaa. Työtapoja muokkaamalla parannat omaa jaksamistasi.

3. Mieli

Vahvista psyykkisiä voimavarojasi ja ohjaa elämääsi mielekkäiden tavoitteiden suuntaan. Tässä osiossa saat työkaluja hyvinvointiin ja tapamuutoksiin. Henkisten voimavarojen vahvistaminen tuo suojaa ja mielenrauhaa työelämän stressaaviin tilanteisiin.

Paino.

4. Ravitsemus ja liikkuminen

Liikunta ja ravinto muodostavat yhdessä tärkeän pohjan, josta kaikki jaksaminen koostuu – niin töissä kuin vapaa-ajallakin.

Terveellinen ravitsemus on kokonaisuus, jossa ratkaisevat jokapäiväiset valinnat pitkällä aikavälillä. Ravitsemus-osassa opit ymmärtämään ravinnon merkitystä ja toimintatapoja ja ennen kaikkea tulemme viemään konkreettiset opit myös käytäntöön.

Liikkuminen-osassa pääset kehittämään monipuolisuutta ja tehokkuutta päivittäisessä liikkumisessasi. Täältä saat varmasti inspiraatiota ja oppeja toimintakykyisempään elämään! Liftedistä löydät kehonpainotreeni, jooga- ja kehonhuoltoharjoitukset sekä yleiset liikeharjoitteet. Harjoituksia on kolmelle eri tasolle vasta-alkajasta jo edistyneeseen treenaajaan.

Sosiaalisuus.

5. Sosiaalisuus

Voit itse vaikuttaa työpaikan ilmapiiriin. Erimerkiksi reiluus, kohteliaisuus ja muiden auttaminen luovat hyvää työilmapiiriä. Tässä osiossa opit vahvistamaan vuorovaikutustaitojasi ja opit lisää sosiaalisen tuen merkityksestä hyvinvoinnillesi. Fokus on ihmissuhteissa, sosiaalisissa kontakteissa, ryhmässä toimimisessa sekä työyhteisötaidoissa. Vahvat vuorovaikutustaidot omaava henkilö on itseohjautuva ja hänellä on korkeampi stressinsietokyky.

6. Tauot ja harjoitukset

Tästä osasta löydät kaikki jumpat, liikkeet, harjoitukset ja muut huvitukset jotka sopivat täydellisesti taukoihin töissä. Varmasti tekevät päivistä kevyemmät ja mukavammat, sekä työstä tehokkaampaa.

Oma aika ja paikka sekä personal trainer

Valmennukseen voi osallistua kätevästi pöytäkoneelta tai älypuhelimella milloin ja missä vain. Kaikki oppitunnit löytyvät interaktiiviselta valmennusalustalta, jossa osallistujat pääsevät keskustelemaan aiheista valmentajien ja toisten osallistujien kanssa. Valmennusmateriaalit ovat helppokäyttöisiä ja selkeitä videoita, audioluentoja, artikkeleita ja videoluentoja. Valmennus on maksuton kaikille ertolaisille jäsenillemme.

Oma hyvinvoinnin ja osaamisen kehittämisen polku esimiehille ja työpaikan kehittäjille

Liftedin esimiespolulla esimiehenä tai vastaavassa roolissa toimivat saavat konkreettisia tietoiskuja ja harjoituksia työyhteisön voimavarojen kehittämiseen. Polku sopii erinomaisesti myös esimerkiksi luottamusmiehinä toimiville. Valmennuksen tärkeimmässä roolissa ovat selkeät työkalut, joiden avulla esimies voi kehittää työyhteisönsä kulttuuria, johtamista, yhteisöllisyyttä, työympäristöä ja työn mitoitusta sekä kuormitusta osittain itsenäisesti ja osittain työyhteisönsä kanssa. Valmennus on tehty ihmisille, joilla on tärkeä rooli työyhteisössä, mutta myös tiivis aikataulu. Opit ovat nopeasti sisäistettävissä ja käytäntöön vietävissä.

Lifted-mobiilisovellus

Liftediä voi kayttää myös mobiiliapplikaation kautta. Sen käyttöönoton voi tehdä kahdella tapaa:

1. Asenna Kajabi App puhelimeesi. Kajabi on Liftedin luotettava teknologiakumppani, joka vastaa applikaation ylläpidosta. Huom. Applikaatiota ei toistaiseksi löydy Liftedin nimellä.

2. Etsi applikaatio Google Play:sta tai App Storesta käyttämällä hakusanaa "Kajabi". Jos käytössäsi on iPhone, puhelimessasi tulee olla asennettuna vähintäänkin käyttöjärjestelmä iOS 12.4.

Kun olet ladannut Kajabi-sovelluksen, kirjaudu sisään sähköpostitunnuksellasi, jota käytät Lifted-valmennukseen ja se on siinä! Sinun ei tarvitse muistaa edes salasanaa.

Lifted ottaa mielellään vastaan palautetta käyttökokemuksestasi ja mahdollisista virhetilanteista! Jos tarvitset apua käyttöönoton kanssa tai haluat antaa palautetta sovelluksesta, laita viestiä osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..

Ilmoittaudu mukaan