Useimmin kysyttyjä kysymyksiä ERTOn e-laskusta

Jos et löydä vastausta kysymykseesi tästä, ota yhteyttä jäsenrekisteriimme: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen., p. 09 613 231 ma–ti, to–pe 9:30–13:30.

Miten saan jäsenmaksulaskun e-laskulla?
E-lasku tilataan aina oman verkkopankin kautta. Löydät laskuttajatiedot verkkopankistasi nimellä Toimihenkilöliitto ERTO. Vaihtoehtoisesti voit klikata verkkopankissasi ”tilaa e-lasku” sen jälkeen kun olet maksanut jäsenmaksusi. Molemmissa tapauksissa saat seuraavan jäsenmaksulaskusi suoraan verkkopankkiisi e-laskuna. Tieto e-laskun tilaamisesta siirtyy pankin kautta ERTOn jäsenrekisteriin. Kun olet tilannut e-laskun, emme enää lähetä sinulle enää paperista viitelistaa.

Milloin e-lasku tulee verkkopankkiini?
Lähetämme e-laskun verkkopankkiisi jokaisen kuukauden lopussa, viimeisenä tai toiseksi viimeisenä päivänä.

Mistä tiedän, että minulle on saapunut e-lasku ERTOlta?
Pankeilla on erilaisia käytäntöjä e-laskun saapumisesta ilmoittamiseen. Lisätietoja saat pankistasi. Useimmissa pankeissa voit tilata ilmoituksen sähköpostiisi tai tekstiviestillä.

Milloin eräpäivä on?
Eräpäivä on aina seuraavan kuukauden 15. päivä. Eli tammikuun jäsenmaksujen eräpäivä on 15.2. ja helmikuun jäsenmaksujen eräpäivä on 15.3. jne.

Miten näen mitä ajankohtaa lasku koskee?
Klikkaa auki laskun kuva. Useimmissa verkkopankeissa lukee ”avaa erittely” tms. Erittelystä näet laskun tarkemmat tiedot.

Miten maksan e-laskun?
Sinun täytyy muuttaa ainoastaan laskun summa kyseisen kuukauden tulojasi vastaavaksi. Laskun viitenumero on automaattisesti oikein. Hyväksy lasku verkkopankkisi käytäntöjen mukaisesti. Laskun summa veloitetaan tililtäsi vasta hyväksyntäsi jälkeen. Summan laskemisessa voit käyttää apuna jäsenmaksulaskuria.

Eläkeläisjäsenet ja yrittäjäjäsenet saavat e-laskunsa automaattisesti oikealla summalla. Kattosummaista jäsenmaksua maksavat voivat tilata e-laskun ko. summalla (lue alempaa).

Miksi e-laskun summa on nolla tai yksi sentti?
Jäsenten tulot voivat vaihdella kuukausittain, joten emme tiedä jäsenmaksusi tarkkaa summaa. Osa verkkopankeista ei hyväksy nollalaskun summan muuttamista, joten näiden pankkien asiakkaat saavat e-laskunsa yhden sentin suuruisina. Ethän hyväksy nollasummaista laskua eteenpäin, vaan muuta aina laskun summa kuukauden tulojasi vastaavaksi.

Miten asetan e-laskun menevän maksuun automaattisesti tililtäni?
Jos maksat niin sanottua kattojäsenmaksua eli 44,50 € joka kuukausi, voit saada e-laskusi suoraan kyseisellä summalla. Tilaa e-lasku normaalisti verkkopankissasi ja ilmoita sen jälkeen jäsenrekisteriimme Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. haluavasi kattosummaisen e-laskun. Summa on mukana seuraavassa e-laskussasi ja voit halutessasi asettaa laskun automaattimaksatukseen verkkopankissasi.

Mistä tiedän mitä jäsenmaksuja olen jo maksanut?
Kaikki maksamasi e-laskut säilyvät verkkopankissasi pankin määrittämän ajanjakson. Voit tarkastella maksamiasi maksuja myös liiton eAsioinnin kautta »