Toimihenkilöliitto ERTOn puheenjohtajaksi Juri Aaltonen

Erityisalojen Toimihenkilöliitto ERTOn edustajisto valitsi lauantaina 4.2.2017 kokouksessaan liiton puheenjohtajaksi Juri Aaltosen (47). Vuodesta 2011 ERTOa johtanut Aaltonen valittiin kolmannelle kolmivuotiskaudelle ilman vastaehdokasta.

Aaltonen on työoikeuteen erikoistunut oikeustieteen lisensiaatti OTL. Hän on kansallisen ja kansainvälisen ay-liikkeen tuntija ja toiminut myös tuomioistuinlakimiehenä. Aaltonen on naimisissa ja hänellä on kaksi lasta. Hän harrastaa urheilua, taloutta ja politiikkaa.

Valintansa jälkeisessä puheessaan edustajistolle Aaltonen nosti esille pitkäaikaistyöttömyyden yhteiskuntamme suurimpana haasteena.

- Noin kolmasosa kaikista työttömistä on pitkäaikaistyöttömiä. Sekä ERTOn että koko yhteiskuntamme tärkein tavoite vuonna 2017 tulee olla pitkäaikaistyöttömyyden nujertaminen, Aaltonen sanoi.

Tulevaisuuden haasteena Aaltonen mainitsi itsensä työllistäjien tilanteen. Aaltosen mukaan itsensä työllistäjien määrä tulee kasvamaan merkittävästi lähivuosien aikana.

- Meidän pitää huomioida tämä työelämän muutos ja kehittää sosiaaliturvaamme vastaamaan tulevaisuuden työmarkkinoiden tarpeita, Aaltonen totesi.

- ERTOn lähtökohta on, että kaiken ansiotulon, josta on maksettu eläke- ja vakuutusmaksut, tulisi olla sosiaaliturvan pohjana sekä työsuhteisille että itsensä työllistäjille, Aaltonen linjasi.

Erityisalojen Toimihenkilöliitto ERTO ry on yksityisen palvelusektorin asiantuntijatehtävissä työskentelevien ammattiliitto. ERTOn 17 000 jäsentä työskentelee mm. logistiikka-alalla, markkinointiviestinnässä, digimedian parissa, sosiaali- ja terveysalalla, taloushallinnossa, tietotekniikan palvelualalla, optisella alalla, järjestöissä, liikunnan, kulttuurin ja vapaa-ajan ammateissa sekä muilla erityisaloilla. ERTO on osa Toimihenkilökeskusjärjestö STTK:ta, joka edustaa lähes 608 000 toimihenkilöä.

Lisätietoja: puheenjohtaja Juri Aaltonen, p. 040 553 8536, juri.aaltonen@erto.fi

ERTOn puheenjohtajana jatkaa Juri Aaltonen