ERTO liittyi SASKin jäseneksi

Toimihenkilöliitto ERTO liittyi Suomen ammattiliittojen solidaarisuuskeskus SASKin jäseneksi vuoden 2014 alusta lukien. SASK on suomalaisen ay-liikkeen oma kehitysyhteistyö- ja solidaarisuusjärjestö.

SASKin jäsenyyden kautta ERTO haluaa tukea työtä oikeudenmukaisemman maailman puolesta.

SASKin näkemyksen mukaan kestävin tapa vähentää köyhyyttä on ihmisarvoinen työ, josta maksetaan elämiseen riittävää palkkaa. Tämän edistämiseksi kehittyviin maihin tarvitaan vahvoja ammattiliittoja.

Yhdessä kotimaisen ja kansainvälisen kumppaniverkostonsa kanssa SASK vaikuttaa siihen, että Kansainvälisen työjärjestön ILOn määrittelemät työelämän perusoikeudet otetaan käyttöön työpaikkojen vähimmäisstandardeina kaikkialla maailmassa.

SASKiin kuuluu jäsenjärjestöjensä kautta noin 1,7 miljoonaa suomalaista.

Toimintaa ja talkoomatkoja

SASK järjestää säännöllisesti erilaisia tapahtumia, seminaareja ja talkoomatkoja, joille ERTOn jäsenet voivat osallistua. Tulossa on mm. Solidaarisuuspäivät 8.-9.2.2014 Hämeenlinnassa >>

Talkoomatka on osallistujien itsensä kustantama solidaarisuusmatka, jonka ohjelman järjestävät SASKin paikalliset kumppanit. SASK on järjestänyt matkoja muun muassa Nicaraguaan, Dominikaaniseen tasavaltaan, Tansaniaan, Namibiaan, Ghanaan, Uruguayhin, Brasilian Amazonasille ja Nepaliin. Talkoomatkalle valitaan ammattiliittojen jäseniä, jotka ovat kiinnostuneita kasvattamaan tietämystään kehitysmaiden arjesta ja työelämästä sekä ay-liikkeen kehitysyhteistyöstä.

Lisätietoa: www.sask.fi
SASKin maksuttoman uutiskirjeen tilaus: http://sask.mailpv.net/