Hallituksen esitys on vielä liian epätarkka hyväksyttäväksi

Toimihenkilöliitto ERTOn mielestä Sipilän hallituksen esitys yhteiskuntarauhan palauttamiseksi ei vielä ole riittävän selkeä. ERTOn hallitus haluaa ensisijaisesti palauttaa rauhan neuvottelemalla, mutta valmistautuu myös mahdollisiin työtaistelutoimenpiteisiin.

Toimihenkilöliitto ERTOn hallitus käsitteli tänään 26.10. kokouksessaan Sipilän hallituksen esitystä.

- Mielestämme esityksen sisältö ei ole riittävän selkeä, emmekä ilman lisäselvityksiä voi sitä vielä hyväksyä. Haluamme kuitenkin palauttaa yhteiskuntarauhan ensisijaisesti neuvottelemalla. Vastuu rauhan palauttamisesta on kuitenkin maan hallituksen, sanoo ERTOn puheenjohtaja Juri Aaltonen.

Jos lisäselvitykset esityksen sisällöstä osoittavat, ettei esitystä voida hyväksyä, ERTO jatkaa työtaistelutoimenpiteiden suunnittelua. Hallitus antoi kokouksessaan liiton puheenjohtajalle valtuudet julistaa tarpeelliseksi katsottuja työtaisteluja. Ennen mahdollisen lakkopäätöksen tekemistä ERTO järjestää asiasta jäsenkyselyn.