ERTO 100 tavalla: Kesäpäivät Yyterin dyyneillä

ERTOn perinteiset kesäpäivät järjestettiin tänä vuonna 17. kesäkuuta Porissa. Satakunnan aluejärjestö luotsasi tapahtumaa aurinkoisessa Yyterissä. Upeat maisemat ja mukava ohjelma houkuttelivat paikalle yli sata ertolaista perheineen viettämään kesäistä viikonvaihdetta.

Elina Wallinin pakinointi kirvoitti hersyvät naurut

Yhteinen ohjelma alkoi puheenjohtaja Juri Aaltosen ja Satakunnan aluejärjestön Paula Stenroosin tervetulotoivotuksilla Yyterin Kylpylähotellissa. Aaltonen kertoi ERTOn käynnistämästä #työllistämistalkoot –hankkeesta erityisesti pitkäaikaistyöttömyyden nujertamiseksi. Sen jälkeen saatiin selvitys porilaisuudesta kirjoittaja ja juontaja Elina Wallinin toimesta. Wallin esitti Satakunnan Viikon kirjoituskilpailun 2008 voittaneen tekstinsä Mu Porini.

Rantaolympialaisissa kisailtiin ja kannustettiin

Lounaan jälkeen hypättiin busseihin ja kierreltiin kauniissa Meri-Porin maisemissa Elina Wallinin opastuksella. Pienempien vieraiden päivän kohokohta oli jännittävä merirosvoaarteen etsintä hiekkadyyneillä. Varttuneempi väki otti mittaa toisistaan leikkimielisissä rantaolympialaisissa.

Perheiden pienimmät etsivät merirosvoaarretta hiekkadyyneillä

Kesäinen ilta jatkui Rantaravintola Helmen näköalapaikalla merenrannalla ruokailun, musiikin ja mukavan yhdessäolon tunnelmissa.