ERTO on mukana Tutustu työelämään ja tienaa -ohjelmassa

Toimihenkilöliitto ERTO ja Henkilöstöpalveluyritysten liitto ovat sopineet koululaisten, lukiolaisten sekä VALMA-koulutukseen osallistuvien Tutustu työelämään ja tienaa -kesäharjoitteluohjelmasta kesille 2018 ja 2019.

Tutustu työelämään ja tienaa -kesäharjoitteluohjelman tavoitteena on, että nuoret saavat ammattilaisten ohjauksessa omakohtaista kokemusta henkilöstöpalvelualan toiminnasta ja eri työtehtävistä sekä kokemusta työelämän toimintatavoista.

Kaksi viikkoa (10 työpäivää) kestävän kesäharjoitteluohjelman mukainen yhdenjaksoinen työsuhde voidaan sijoittaa 1.6.-31.8. väliselle ajalle. Koululaisen työpäivän pituus voi olla enintään 6 tuntia ja se pitää sijoittua 8.00 – 18.00 väliselle ajalle.  Ohjelman suorittamisesta maksetaan 345 euroa vuonna 2018 ja 350 euroa vuonna 2019 sisältäen lomakorvaukset.

Kesäharjoittelu on mahdollinen henkilöstöpalvelualan työehtosopimuksen alaisissa
toimisto- , taloushallinto- ja ICT- alan tehtävissä. Yrityksille harjoittelu on hyvä tapa tutustua tuleviin osaajiin. Hyvä kesätyökokemus voi myös innostaa nuorta ura- ja koulutusvalinnoissa ja vaikuttaa osaltaan myös alan houkuttelevuuteen tulevaisuuden työpaikkana.