ERTO tukee Earth Strike -liikkeen tavoitteita, mutta ei lähde mukaan lakkoon

Joukko ERTOn jäseniä on pyytänyt, että tukisimme kansainvälistä Earth Strike -liikettä. Allekirjoitamme liikkeen tavoitteet, mutta emme osallistu yleislakkoon 27.9.

Edellytämme maan hallitukselta aktiivisia toimia ilmastomuutoksen hillitsemiseksi. Tuemme ilmastokampanjaa pitämällä teemaa esillä viestinnässämme. Haluamme varmistaa jäsentemme tietoisuuden asian vakavuudesta.

Kestävä kehitys sisältää ekologisen kestävyyden lisäksi taloudellisen ja sosiaalisen kestävyyden. Meille ammattiliittona kestävän kehityksen osana hyvin tärkeää on sosiaalinen kestävyys. Haluamme ekologisesti, taloudellisesti ja sosiaalisesti kestävän yhteiskunnan, joka kohtelee kaikkia yhteiskunnan jäseniä reilusti ja antaa tarvittavan turvan ja palvelut. Tämän eteen teemme töitä jokainen päivä.

Kansainvälistä kestävää kehitystä ERTO tukee muun muassa Suomen ammattiliittojen solidaarisuuskeskuksen SASKin työn kautta. SASKin kehitysyhteistyöohjelma tukee kattavasti monien kestävän kehityksen tavoitteiden (Agenda 2030) toimeenpanoa ja linjaa sen työtä ympäristökestävyyden hyväksi.