Taloushallintoalan neuvottelut polkevat paikallaan

ERTO on käynyt syyskuusta 2019 lähtien neuvotteluja taloushallintoalan valtakunnallisesta työehtosopimuksesta. Ratkaisua ei ole vielä saatu ja neuvottelut polkevat paikallaan.

Taloushallintoalalla menee hyvin. Sekä virallisten tutkimusten että ERTOn jäsenkyselyn mukaan alan liikevaihto ja tulos kasvavat vuonna 2020. Työn ennustetaan lisääntyvän, mutta työntekijämäärä ei kasva vastaavasti. Tes-neuvotteluissa työnantajat vaativat lisää joustoja ja työehtojen heikennyksiä.

Taloushallintoalan ammattilaisten työtä pitää arvostaa! Taloushallintoalalle kaivataan kipeästi lisää osaavaa työvoimaa, mutta alan matala palkkataso ja pitkät työajat eivät houkuttele nuoria. Asiaa edistäisi vähimmäispalkkojen tuntuva korottaminen, työaikojen lyhentäminen ja työssä jaksamista parantaminen. Mutta neuvottelujen osapuolet ovat vielä kaukana sopimuksesta.

Nyt tarvitsemme sinun tukeasi neuvottelujen vauhdittamiseksi. Suosittele työkaverillesi liittymistä ERTOn jäseneksi, sillä vain joukkovoimalla voimme parantaa teidän työehtojanne!

Lisätietoja:

Lakimies Helena Lievonen, p. 040 1371360, helena.lievonen@erto.fi

Puheenjohtaja Juri Aaltonen, p. 040 553 8536

Taloushallintoalaa koskevalla työehtosopimuksella sovitaan tili- ja kirjanpitotoimistoissa työskentelevien toimihenkilöiden työehdoista.

ERTOn jäsenyhdistys Taloushallinnon Ammattilaiset ry on Suomen ainoa pelkästään taloushallinnon ammattilaisten asioihin keskittynyt alan työehdoista sopiva yhdistys.