Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimusneuvottelut alkaneet

Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimus päättyy maaliskuun lopussa. Neuvottelut työehtosopimuksen uudistamisesta alkoivat keskiviikkona 29.1. ERTOn neuvottelijana toimii edunvalvontajohtaja Saara Arola.

Keskiviikkona työehtosopimusosapuolet eli työnantajaliitto ja työntekijäliitot antoivat kirjalliset esitykset tavoitteistaan. ERTOn, SuPerin ja Tehyn kärkitavoitteina ovat muun muassa palkankorotukset tasa-arvoerineen, kiky-työajan pidennyksen poisto sekä työhyvinvoinnin edistäminen. Neuvottelut jatkuvat maanantaina 10.2.2020. Tiedotamme jäseniämme neuvottelujen etenemisestä nettisivuillamme ja uutiskirjeissämme.

Lisätietoja: edunvalvontajohtaja Saara Arola, p. 09 6132 3233, saara.arola@erto.fi

Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimusta noudatetaan sosiaalialan palveluyksiköissä työskenteleviin työntekijöihin. Sosiaalialan palveluyksiköitä ovat mm. yksityiset vanhusten palvelutalot, mielenterveys- ja vammaispalveluyksiköt, päihdehuollon ja lastensuojelun yksiköt, ensi- ja turvakodit sekä yksityiset päiväkodit. Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimus on yleissitova.