Neuvottelut terveyspalvelualan työehdoista ovat alkaneet

Yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimus päättyy maaliskuun lopussa. Neuvottelut työehtosopimuksen uudistamisesta aloitettiin 30.1.

ERTOn, SuPerin ja Tehyn kärkitavoitteina ovat muun muassa palkankorotukset tasa-arvoerineen, kiky-työajan pidennyksen poisto sekä työhyvinvoinnin edistäminen. Neuvottelut jatkuvat 11.2. Tiedotamme jäseniämme neuvottelujen etenemisestä nettisivuillamme ja uutiskirjeissämme.

ERTO, SuPer ja Tehy muodostavat Terveys- ja sosiaalialan neuvottelujärjestö TSN ry:n, joka neuvottelee terveyspalvelualan työehtosopimuksesta yhdessä työnantajia edustavan Hyvinvointiala HALI ry:n kanssa. ERTOn neuvottelijana toimii edunvalvontajohtaja Saara Arola.

Lisätietoja: edunvalvontajohtaja Saara Arola, puh. 09 6132 3233, saara.arola@erto.fi

Terveyspalvelualan työehtosopimusta noudatetaan yksityisissä sairaaloissa, lääkäri- ja työterveysasemilla sekä terveyskylpylöissä ja kuntoutuslaitoksissa. Lisäksi työehtosopimusta noudatetaan näihin yrityksiin kuuluvissa laboratorioissa, röntgeneissä, muissa lääketieteellisissä tutkimuslaitoksissa ja fysikaalisissa hoitolaitoksissa. Terveyspalvelualan työehtosopimus on yleissitova.