Yksityisen sosiaalipalvelualan neuvotteluja jatkettu

Neuvotteluja yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimuksen uudistamisesta jatkettiin maanantaina 10.2.

Osapuolet eli ERTO ja muut työntekijäjärjestöt sekä työnantajaliitto HALI kävivät edelleen läpi kummankin osapuolen tekstitavoitteita. Osapuolten näkemykset ovat hyvin kaukana toisistaan. Työntekijäliittojen tavoitteena ovat palkankorotusten lisäksi mm. kiky-työajan pidennyksen poisto kokonaisuudessaan korvauksetta sekä erilaiset muut työhyvinvointia ja työaikasuojelua parantavat määräykset, jotka suojaavat työntekijöitä liialliselta kuormitukselta ja epäterveiltä työajoilta. Työnantajaliiton tavoitteet taas työntekijöiden näkökulmasta heikentäisivät työhyvinvointia ja työaikasuojelua. Neuvottelut jatkuvat keskiviikkona 19.2.

Lisätietoja: edunvalvontajohtaja Saara Arola, p. 09 6132 3233, saara.arola@erto.fi

Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimusta noudatetaan sosiaalialan palveluyksiköissä työskenteleviin työntekijöihin. Sosiaalialan palveluyksiköitä ovat mm. yksityiset vanhusten palvelutalot, mielenterveys- ja vammaispalveluyksiköt, päihdehuollon ja lastensuojelun yksiköt, ensi- ja turvakodit sekä yksityiset päiväkodit. Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimus on yleissitova.