Terveyspalvelualan työehtoneuvotteluja jatkettu

Terveyspalvelualan työehtoneuvotteluja jatkettiin torstaina 5.3. Osapuolet ERTO, SuPer ja Tehy sekä työnantajaliitto HALI kävivät läpi työntekijäliittojen esitystä luottamusmiesten ja muiden henkilöstönedustajien toimintaedellytysten parantamiseksi alalla.

Henkilöstön edustajien riittävät toimintaedellytykset, kuten tiedonsaanti, koulutusoikeudet ja ajankäyttö, ovat ehdoton edellytys työpaikkatason toimivalle yhteistoiminnalle ja aidolle paikalliselle sopimiselle. Paikallinen sopiminen tulee olla aidosti myös työntekijöiden edun mukaista ja eikä vain säästöjen hakemista yritykselle.

Tiistaiksi 10.3. sovittu neuvottelu on peruttu. Neuvotteluita jatketaan torstaina 19.3.

Lisätietoja: edunvalvontajohtaja Saara Arola, p. 09 6132 3233, saara.arola@erto.fi

Terveyspalvelualan työehtosopimusta noudatetaan yksityisissä sairaaloissa, lääkäri- ja työterveysasemilla sekä terveyskylpylöissä ja kuntoutuslaitoksissa. Lisäksi työehtosopimusta noudatetaan näihin yrityksiin kuuluvissa laboratorioissa, röntgeneissä, muissa lääketieteellisissä tutkimuslaitoksissa ja fysikaalisissa hoitolaitoksissa. Terveyspalvelualan työehtosopimus on yleissitova.