Terveyspalvelualan neuvottelut jatkuvat pääsiäisen jälkeen

ERTO, SuPer ja Tehy sekä työnantajaliitto HALI ovat jatkaneet terveyspalvelualan neuvotteluita 7.4. ja 9.4.

Esillä ovat olleet kaikki työntekijäjärjestöille tärkeät tekstikysymykset, esimerkiksi palkkausjärjestelmän selkeyttäminen ja täsmentäminen, jotta palkkausjärjestelmän noudattamiseen liittyviä riitoja saataisiin vähennettyä ja palkkausjärjestelmää noudatettaisiin, kuten on tarkoitettu. Lisäksi esillä on ollut muun muassa työhyvinvoinnin edistäminen alalla. Työhyvinvoinnin edistäminen pidentäisi työuria, vähentäisi sairauspoissaoloja ja lisäisi tuottavuutta. Joissain asioissa lähentymistä on tapahtunut, mutta monissa tärkeissä asioissa yhteisymmärrystä alan epäkohtien korjaamisesta ei ole vielä löytynyt.

Neuvotteluja jatketaan pääsiäisen jälkeen 17.4. ja 22.4.

Lisätietoja: edunvalvontajohtaja Saara Arola, p. 09 6132 3233, saara.arola@erto.fi

ERTO, SuPer ja Tehy neuvottelevat yhdessä yleissitovasta terveyspalvelualan työehtosopimuksesta, joka määrittää reilut vähimmäistyöehdot alalle. ERTOn, SuPerin ja Tehyn jäsenet ovat mukana kehittämässä ja puolustamassa alan työehtoja. Jos et ole vielä jäsen, liity viimeistään nyt! Terveyspalvelualan työehtosopimusta noudatetaan yksityisissä sairaaloissa, lääkäri- ja työterveysasemilla sekä terveyskylpylöissä ja kuntoutuslaitoksissa. Lisäksi työehtosopimusta noudatetaan näihin yrityksiin kuuluvissa laboratorioissa, röntgeneissä, muissa lääketieteellisissä tutkimuslaitoksissa ja fysikaalisissa hoitolaitoksissa.