Terveyspalvelualan työehtoneuvottelut jatkuvat edelleen

ERTO, SuPer ja Tehy sekä työnantajaliitto HALI ovat jatkaneet terveyspalvelualan neuvotteluita 17.4. ja 22.4.

Neuvotteluosapuolet ovat keskittyneet erityisesti palkkausjärjestelmän selkeyttämiseen ja täsmentämiseen, jotta palkkausjärjestelmän noudattamiseen liittyviä riitoja saataisiin vähennettyä ja palkkausjärjestelmää noudatettaisiin, kuten on tarkoitettu.

Neuvotteluja jatketaan ensi viikolla 29.4.

Lisätietoja: edunvalvontajohtaja Saara Arola, p. 09 6132 3233, saara.arola@erto.fi

ERTO, SuPer ja Tehy neuvottelevat yhdessä yleissitovasta terveyspalvelualan työehtosopimuksesta, joka määrittää reilut vähimmäistyöehdot alalle. ERTOn, SuPerin ja Tehyn jäsenet ovat mukana kehittämässä ja puolustamassa alan työehtoja. Jos et ole vielä jäsen, liity viimeistään nyt! Terveyspalvelualan työehtosopimusta noudatetaan yksityisissä sairaaloissa, lääkäri- ja työterveysasemilla sekä terveyskylpylöissä ja kuntoutuslaitoksissa. Lisäksi työehtosopimusta noudatetaan näihin yrityksiin kuuluvissa laboratorioissa, röntgeneissä, muissa lääketieteellisissä tutkimuslaitoksissa ja fysikaalisissa hoitolaitoksissa.