Terveyspalvelualan työehtosopimusneuvottelut jatkuivat 15.5.

ERTO, SuPer ja Tehy sekä työnantajaliitto HALI jatkoivat terveyspalvelualan neuvotteluja perjantaina 15.5. Esillä olivat kaikki työntekijäliittojen tärkeät tavoitteet työntekijöiden aseman parantamiseksi, kuten työaikaan ja työssä jaksamiseen sekä palkkaukseen liittyvät asiat. Osapuolten näkemykset ja tilannekuva eroavat vieläkin monin paikoin.

Neuvotteluja jatketaan seuraavan kerran keskiviikkona 27.5.

Lisätietoja: edunvalvontajohtaja Saara Arola, p. 09 6132 3233, saara.arola@erto.fi

ERTO, SuPer ja Tehy neuvottelevat yhdessä yleissitovasta terveyspalvelualan työehtosopimuksesta, joka määrittää reilut vähimmäistyöehdot alalle. ERTOn, SuPerin ja Tehyn jäsenet ovat mukana kehittämässä ja puolustamassa alan työehtoja. Jos et ole vielä jäsen, liity viimeistään nyt! Terveyspalvelualan työehtosopimusta noudatetaan yksityisissä sairaaloissa, lääkäri- ja työterveysasemilla sekä terveyskylpylöissä ja kuntoutuslaitoksissa. Lisäksi työehtosopimusta noudatetaan näihin yrityksiin kuuluvissa laboratorioissa, röntgeneissä, muissa lääketieteellisissä tutkimuslaitoksissa ja fysikaalisissa hoitolaitoksissa.