Yksityisen sosiaalipalvelualan neuvottelut jatkuivat

ERTO ja muut yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimusta neuvottelevat järjestöt ovat jatkaneet neuvotteluja 29.5. sekä 2.6.

Käsittelyssä on ollut ns. tekstikysymysten, kuten palkkausjärjestelmän kehittämisen ja kiky-työajan pidennyksen poiston lisäksi myös palkankorotukset, niiden suuruus ja toteuttamistapa. Neuvotteluja jatketaan tulevina viikkoina tiiviisti. Seuraavat neuvottelukerrat ovat 4.6., 9.6. ja 11.6.

Lisätietoja: edunvalvontajohtaja Saara Arola, p. 09 6132 3233, saara.arola@erto.fi

ERTO, SuPer ja Tehy neuvottelevat yhdessä yleissitovasta yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimuksesta, joka määrittää reilut vähimmäistyöehdot alalle. ERTOn, SuPerin ja Tehyn jäsenet ovat mukana kehittämässä ja puolustamassa alan työehtoja. Jos et ole vielä jäsen, liity viimeistään nyt! Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimusta noudatetaan sosiaalialan palveluyksiköissä työskenteleviin työntekijöihin. Sosiaalialan palveluyksiköitä ovat mm. yksityiset vanhusten palvelutalot, mielenterveys- ja vammaispalveluyksiköt, päihdehuollon ja lastensuojelun yksiköt, ensi- ja turvakodit sekä yksityiset päiväkodit.