Yksityisen sosiaalipalvelualan neuvotteluita jatkettiin

Neuvotteluja yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimuksen uudistamiseksi jatkettiin 4.6., 9.6. ja 11.6. Käsittelyssä oli tällöin kaikki osapuolten ehdottamat työehtosopimusmuutokset: esimerkiksi palkankorotukset, kiky-työajan pidennyksen poisto, henkilöstön edustajien asema, perusteettomien lyhyiden määräaikaisten sopimusten kitkeminen alalta sekä työhyvinvointia edistävät kirjaukset. Muutamia olennaisia kipukohtia on edelleen ratkaisematta.

Neuvotteluita jatketaan ensi viikolla 16.6. ja 18.6.

Lisätietoja: edunvalvontajohtaja Saara Arola, p. 09 6132 3233, saara.arola@erto.fi

ERTO, SuPer ja Tehy neuvottelevat yhdessä yleissitovasta yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimuksesta, joka määrittää reilut vähimmäistyöehdot alalle. ERTOn, SuPerin ja Tehyn jäsenet ovat mukana kehittämässä ja puolustamassa alan työehtoja. Jos et ole vielä jäsen, liity viimeistään nyt! Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimusta noudatetaan sosiaalialan palveluyksiköissä työskenteleviin työntekijöihin. Sosiaalialan palveluyksiköitä ovat mm. yksityiset vanhusten palvelutalot, mielenterveys- ja vammaispalveluyksiköt, päihdehuollon ja lastensuojelun yksiköt, ensi- ja turvakodit sekä yksityiset päiväkodit.