Yksityisen sosiaalipalvelualan neuvottelut jatkuvat

Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimusosapuolet jatkoivat neuvotteluja tiistaina 16.6. Neuvottelut ovat vaikeat. Erityisesti palkkaukseen liittyvät asiat ovat vielä auki ja yhteisymmärryksen löytäminen näistä asioista vaatii vielä työtä. Neuvotteluja jatketaan torstaina 18.6. sekä ensi viikolla tiistaina 23.6.

Lisätietoja: edunvalvontajohtaja Saara Arola, p. 09 6132 3233, saara.arola@erto.fi

ERTO, SuPer ja Tehy neuvottelevat yhdessä yleissitovasta yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimuksesta, joka määrittää reilut vähimmäistyöehdot alalle. ERTOn, SuPerin ja Tehyn jäsenet ovat mukana kehittämässä ja puolustamassa alan työehtoja. Jos et ole vielä jäsen, liity viimeistään nyt! Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimusta noudatetaan sosiaalialan palveluyksiköissä työskenteleviin työntekijöihin. Sosiaalialan palveluyksiköitä ovat mm. yksityiset vanhusten palvelutalot, mielenterveys- ja vammaispalveluyksiköt, päihdehuollon ja lastensuojelun yksiköt, ensi- ja turvakodit sekä yksityiset päiväkodit.