Taloushallintoalan työehtosopimusneuvottelut jatkuivat 2.1.

Taloushallintoalan valtakunnalliset työehtoneuvottelut jatkuivat tänään erittäin kankeasti. Neuvottelut uhkaavat kriisiytyä.

Mies nojaa seinään puhelin kädessään.
Taloushallintoalan yrityksillä menee hyvin, alaa vaivaa työvoimapula ja hinnat nousevat ennätysvauhtia. Edellämainitusta huolimatta työnantajia edustava työnantajaliitto Palta tavoittelee alan nykyisiin työehtoihin merkittäviä heikennyksiä. Erto ei suostu työehtoheikennyksiin.

Erton jäsenkyselyssä alan ammattilaisten vastaus oli selkeä, taloushallintoalalle pitää sopia reilut ja ostovoimaa turvaavat palkankorotukset. Hintojen noustessa pitää myös palkkojen nousta.

Mitä Erto tavoittelee?

Reilujen palkankorotusten lisäksi haluamme parantaa työssä jaksamista ja turvata ansiokehitystä. ERTOn mielestä työntekijöille pitää maksaa toisen työntekijän perehdyttämisestä ja sijaistamisesta korvausta. Samoin pitää nykyistä paremmin huomioida palkassa työntekijöiden työkokemus. Taloushallintoalasta pitää saada houkutteleva, jotta alan työvoimapulaan saadaan apua. Taloushallintoalan toimihenkilöt tekevät arvokasta työtä ja ansaitsevat reilut työehdot ja paremman palkan.

Työehtosopimuksen sopimuskausi päättyi 30.11., mutta sitä noudatetaan jälkivaikutuksen perusteella toistaiseksi. Neuvottelijat tapaavat seuraavan kerran keskiviikkona.

Lisätietoja:

Puheenjohtaja Juri Aaltonen, p. 040 553 8536
Lakimies Helena Lievonen, p. 040 137 1360

ERTOn jäsenyhdistys Taloushallinnon ammattilaiset ry on maan ainoa pelkästään taloushallinnon ammattilaisten asioihin keskittynyt alan työehdoista sopiva yhdistys.