Kesäduunari-info auttaa kesätyöläisiä

SAK:n, STTK:n ja Akavan yhteinen Kesäduunari-info on jälleen auennut. Maksuton palvelu auttaa nuorten työsuhteisiin liittyvissä asioissa jo yhdeksättä kertaa.  Palvelu neuvoo muun muassa työsopimuksen tekemiseen, palkkoihin ja työvuoroihin liittyvissä asioissa. Yhteyttä voi ottaa jo ennen kesätyön alkamista.

– Kesätyöntekijöiden oikeudet jäävät helposti toteutumatta. Usein kyse on tietämättömyydestä, vakavia kiistoja on vähän, kertoo kesäduunarineuvoja Anna-Sofia Kivi.

Vuosien kuluessa palvelussa on vastattu tuhansien nuorten, heidän vanhempiensa ja työnantajien kysymyksiin. Kysyntä on kasvanut: viime kesänä yhteydenottoja oli lähes 530, yli sata enemmän kuin vuonna 2011.

Kesäduunari-info on avoinna 2.5. -23.8.2013. Neuvoja palvelee numerossa 0800 179 279 ja osoitteessa www.kesaduunari.fi. Keskustelua käydään myös Facebookissa osoitteessa www.facebook.com/kesaduunari.

Puhelinpalvelu on avoinna maanantaista perjantaihin klo 9–15. Neuvontaa saa suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Palveluun voi soittaa myös nimettömänä.