Elinkustannukset nousevat – jäsenmaksu alenee

Uudistamme talven aikana verkkoasiointimme, jäsenrekisterimme, nettisivustomme sekä uutiskirjeemme. Uusien palveluiden on tarkoitus olla jäsentemme käytössä huhtikuussa 2023. Lisäksi ERTOn edustajisto päätti la 26.11.2022 alentaa perusjäsenen jäsenmaksua niin että se on 1,25 % bruttotuloista (kuitenkin enintään 44 euroa ja vähintään 10 euroa kuukaudessa) vuonna 2023. Tänä vuonna jäsenmaksu on ollut 1,36 % bruttotuloista.

Huhtikuussa lanseeraamme myös uudentyyppisen jäsenyyden 18–29-vuotiaille jäsenille. Kerromme tästä lisää tulevaisuudessa, joten pysy kuulolla!

Voit tarkastaa eri jäsenmaksujen suuruuden nettisivuiltamme.

ERTOn jäsenmaksun itsemaksaville jäsenille lähetetään 9.1. postitse viitelistat vuodelle 2023. E-laskulla jäsenmaksunsa maksaville lähtee normaalisti kuukausittaiset jäsenmaksut uusilla maksutiedoilla. Tammikuun jäsenmaksun eräpäivä on 15.2.2023.

Myös työttömyyspäivärahaa saaville jäsenille lähetetään viitelista työllistymisen varalta.

Jos viitelista ei jostain syystä saavu perille, otathan yhteyttä osoitteeseen jasenpalvelu(at)erto.fi

Työnantajaperinnässä olevien jäsenten palkanlaskijat saavat vuoden 2023 viitteet joulukuussa 2022.

Paperinen E> -lehti jää historiaan, sisällöt siirtyvät vahvemmin nettisivuille

Tutkimme syksyllä 2022 jäsenkyselyillä jäsenten suhtautumista palveluiden ja etujen määrään sekä jäsenmaksuun. Kyselyihin osallistui yhteensä n. 500 jäsentä, jotka valittiin satunnaisotoksella. Heitä lähestyttiin puhelimitse ja sähköpostitse.

Tutkimuksessa selvisi, että isossa kuvassa jäsenemme ovat todella tyytyväisiä saamiinsa palveluihin, mutta jäsenmaksu koettiin korkeaksi. Saimme yleisarvosanaksi 8,5 asteikolla 1–10.

Kyselyihin osallistuneille jäsenille kerrottiin myös, että jäsenmaksun alentaminen vaatisi ERTOn etujen uudelleentarkastelua. Suurin osa, yli 80 %, vastanneista kannatti linjausta, jossa jäsenmaksua alennetaan ja etuja karsitaan.

Tulosten perusteella ERTOn edustajisto linjasi viime lauantaina, että jäsenmaksu alenee 1,25 % tasolle, ja samalla paperinen E>-lehti, kotiin tilattava kalenteri sekä Lifted-hyvinvointipalvelu jäävät pois liiton etuvalikoimasta. Kalenteri jää pois vuoden 2024 alusta.

Emme kuitenkaan lakkaa tuottamasta artikkeleita, blogeja ja muita sisältöjä työelämään liittyvistä aiheista, vaan tuleville nettisivuillemme syntyy Suomen työelämän kattavin ja laadukkain tietopankki.

Emme myöskään karsi ydinpalveluistamme kuten työsuhdeneuvonnasta ja lakitiimin tuesta. Neuvottelemme jatkossakin työehtosopimuksista ja järjestämme jäsenillemme koulutuksia.

Uusi asiointipalvelu toimii edeltäjäänsä vaivattomammin

Samalla kun uudistamme jäsenrekisterimme, otamme käyttöön myös entistä laajemman ja helppokäyttöisemmän asiointipalvelun, joka toimii vahvan tunnistautumisen kautta. Asiointipalvelusta jäsen näkee ja voi päivittää aiempaa laajemmin omat tietonsa ja itsemaksavat jäsenet saavat aiempaa enemmän maksutapoja käyttöönsä.

Rakennamme yhdessä jäsentemme kanssa parempaa työelämää kaikille. Haluamme myös tarjota jäsenillemme parhaan mahdollisen jäsenpalvelun. Uudistumme, jotta sinulla olisi parempi jäsenyys!