Julkaistu 01.01.1970 | Päivitetty 22.10.2025
Yritysjärjestelyt ja työntekijän oikeudet – mitä sinun olisi hyvä tietää?
Yritysjärjestelyt saattavat aiheuttaa epävarmuutta työntekijöiden keskuudessa. Miten työsuhde jatkuu, jos työnantaja vaihtuu? Voivatko työsuhde-edut, lomat tai palkka muuttua?
Taloushallintoalalla on viime vuosina tehty merkittävä määrä erilaisia yritysjärjestelyitä, pääasiassa yritysostoja, jossa suuremmat alan toimijat ostavat pienempiä tilitoimistoja. Yritysjärjestelyt saattavat aiheuttaa epävarmuutta työntekijöiden keskuudessa. Miten työsuhde jatkuu, jos työnantaja vaihtuu? Voiko yritysjärjestelyissä työsopimus muuttua? Entä mitä tapahtuu työntekopaikalle, lomille, palkalle tai omille työtehtäville?
Toimihenkilöliitto Erto ry järjestää webinaarin, jossa tarjotaan selkeää ja ajankohtaista tietoa siitä, miten yritysjärjestelyt vaikuttavat työntekijän asemaan, ja miten omia oikeuksia voi turvata erityisesti muutostilanteissa. Webinaarissa käydään läpi juridisia ja käytännön näkökulmia, ja osallistujilla on mahdollisuus esittää tarkentavia kysymyksiä juristi Heli Luukkoselle (taloushallintoalan tes-neuvottelija).
Vaikka webinaari on suunnattu erityisesti taloushallintoalalla työskenteleville, ovat kaikki aiheesta kiinnostuneet tervetulleita osallistumaan. Vastaamme webinaarissamme muun muassa seuraaviin kysymyksiin:
- Mitä erilaiset yritysjärjestelyt (liikkeen luovutus, sulautuminen tai jakautuminen) tarkoittavat käytännössä?
- Voiko työntekijän työsuhteen ehdot tai työtehtävät muuttua yritysjärjestelyiden vuoksi?
- Entä miten yhteistoimintalaki liittyy yritysjärjestelyihin?
Ennakkokysymyksiä juristi Heli Luukkoselle voi esittää ilmoittautumisen yhteydessä.
Tilaisuutta ei tallenneta.