Henkilöstöalan uusi työehtosopimus hyväksyttiin Erton jäsenäänestyksessä

Toimihenkilöliitto Erto ja työnantajia edustava Henkilöstöala HELA ry ovat hyväksyneet neuvottelutuloksen Henkilöstöalan työehtosopimukseksi 28.2.2025 päättyväksi sopimuskaudeksi.

Nainen istuu kiveyksellä  lenkkarit jalassa.
Henkilöstöalan (ent. henkilöstöpalveluala) jäsenäänestyksessä 73 prosenttia kannatti neuvottelutuloksen hyväksymistä uudeksi työehtosopimukseksi ja 18 prosenttia jätti asian ratkaisemisen liiton tehtäväksi. Liiton neuvottelijat ja liiton edunvalvontavaliokunta kannattivat neuvottelutuloksen hyväksymistä ja siten tuloksen hyväksymisen kannalla oli yhteensä 91 prosenttia vastaajista.

Toimihenkilöliitto Erto on sitoutunut jäsendemokratiaan ja vie neuvottelutulokset aina jäsenäänestyksen arvioitavaksi. Liitto on sitoutunut toimimaan jäsenäänestyksen tulosten mukaisesti.

Sopimuksen sisältö

Työehtosopimusratkaisu vastaa toimihenkilöiden yleistä linjaa. 2023 palkkoja korotetaan henkilöstöalan omissa toimistoissa 3,3 % yleiskorotuksella ja 0,2 % paikallisella erällä. 2024 palkkoja korotetaan 2,2 %:n yleiskorotuksella ja 0,3 %:n paikallisella erällä.

Vuokratyöntekijöiden palkkoja korotetaan 2023 3,5 %:n ja 2024 2,5 %:n yleiskorotuksella.

Kaikille työntekijöille maksetaan toukokuussa 2023 kertaerä, jonka suuruus on 12,5 % huhtikuun palkasta.

Lisätietoja:

Puheenjohtaja Juri Aaltonen, juri.aaltonen@erto.fi

Toimihenkilöliitto Erto on olemassa, jotta kaikilla olisi parempi työelämä. Erto on yhteiskunnallinen keskustelija ja neuvottelija, jonka 13 000 jäsentä työskentelevät yksityisillä aloilla asiantuntijatehtävissä. Erto neuvottelee ja sen jäsenet hyväksyvät vuosittain useita merkittäviä valtakunnallisia työehtosopimuksia ja palkkasuosituksia.